Savaitgalio kelionė į Kopenhagą. Ką pamatyti ir ką nuveikti (antra diena)

Pirmą kelionės dieną galite rasti čia: Savaitgalis Kopenhagoje. Ką pamatyti ir ką nuveikti (pirma diena)

• , , ,

Ryanair Kuprinė 40x20x25cm 20L CabinFly Bellanca Mėlyna Wizzair Nemokamas Rankinis Bagažas

5.00 out of 5

„Ryanair“ ir „Wizzair“ skrenda nemokamai!
    Nemokamas pristatymas per 1-3 d.d.
    Lietuviškas prekės ženklas.
    Kuprinę perki – lietuvišką verslą remi.

37,00

Diena nr. 2 pasivaikščiojimas link undinėlės ir salos “žvaigždė”

Vėlgi stebina vandens skaidrumas, žinoma, kad taip būtų valstybė investavo nemažai lėšų kanalų valymui. Gidas minėjo, kad čia vanduo toks švarus, kad vasarą net žmonės maudosi kanaluose. Taip, ten dviratis yra po vandeniu.

O jau bokštų ir pastatų didingumas bei magiškumas

Šiandien rūkas dar didesnis, nebesimato tolumoje esančios bažnyčios, bet kartu sukuria tokią kinematografišką atmosferą, mums patinka.

Keliaujame per pilną rūko Larsens Plads promenadą.

Dar sutikome ir dailųjį Dovydą. Draugai nusprendė, kad retai žmonės žiūri šią skulptūrą iš nugaros, o iš nugaros atrodo tikrai ne ką prasčiau!

Stebėtojai – Statens meno muziejus. Daugiau info: spausti čia

Yra ir tokios architektūros

Pakeliui – Langelinie parke įspūdinga skulptūra – Gefion fontanas. Ji yra pati didžiausia Kopenhagoje ir simbolizuoja sėkmę. Daugiau info apie skultpūros istoriją: spausti čia

Gefion fontanas

Taip pat šalia yra nuostabi angliško stiliaus St. Alban’s bažnytėlė, kuri mūsų dieną atrodė, kaip iš senovinio filmo, paskendusi rūke

Keliaujame per Langelinie parką link citadelės – gynybinės žvaigždės formos salos Kastelet. Melancholiški vaizdai tiesiog užburia

Štai kaip atrodo žvaigždės formos sala Katelet, raudona spalva puikiai atrodo rūke. Mums labai patiko sala ir pati atmosfera (beje ji labai maža).

Štai pasiekėme Mažosios undinėlės skulptūrą. Daug sako, kad neverta eiti, nes ji maža, bet juk taip skulptūra ir vadinasi! Manęs asmeniškai visiškai nenuvylė, o dar fone ji tarsi išlydėjo išplaukiantį laivą. Tai yra personažas iš H.K. Anderseno pasakos. Ši skulptūra yra Kopenhagos simbolis. Skulptūros sukūrimą užsakė Carl Jacobsen (Carslberg įkūrėjo sūnus) jis buvo sužavėtas baletu apie šią pasaką ir paprašė balerinos Ellen Price papozuoti skulptoriui E. Eriksen, tačiau ji sutiko būti tik veido modeliu, tad kūno daliai sutiko pozuoti skulptoriaus žmona ?

Toliau žygiuojame iki Kastrup metro stotelės ir nuo ten važiuojame iki Kongens Nytorv (7 stotelės – 12 min) nuo ten iki akvariumo “Den Blå Planet” 400 m
Kaina žmogui 22 € (galima nusipirkti iš anksto bilietą internetu, nereikės laukti eilėje – spausti čia) mums labai patiko, tokia meditacija po aktyvaus vaikščiojimo. Mes praleidome apie 2 val. ten, bet buvo momentų, kai tiesiog sėdėjome ir grožėjomės. Be tokių pasėdėjimų, galima turbūt apeiti ir per ~45 min.

Einame vėl iki metro Kongens Nytrov stotelės. Beje bilietus galima nusipirkti tiesiog stotelėje iš automato. O metro čia važinėja automatiniai t.y. be vairuotojo, tad galima sėdėti sau priekyje, labai smagu ? Ir važiuojame vėl iki Kastrup stotelės. Nuo ten keliausime į Kristianiją.

Štai pasiekėme Fristaden Christiania” tai laisvoji respublika. 34 hektarų dydžio komunoje, esančioje vos už kilometro nuo Danijos karalienės rezidencijos, šiuo metu gyvena apie 850 gyventojų. Iš pirmo žvilgsnio gal kažkuo primena mūsų Užupio respubliką, tačiau skirtumų per daug, kad būtų galima lyginti. Didžiąją dalį jo gyventojų sudaro menininkai, amatininkai, muzikantai, hipiai, svajotojai, klajotojai po pasaulį, laisvo mąstymo žmonės, kurie nusivylę dabartine vartotojiška visuomene ir norintys susikurti sau alternatyvią gyvenamąją vietą. Todėl atmosfera ten ir keista, kartais netgi bauginanti, bet tuo pačiu ir labai įdomi. Kristijanijos gyventojai savęs nelaiko Kopenhagos gyventojais, jie save vadina kristijanitais. Dauguma namų, sklypų ar pastatų ten saviti meno kūriniai su įvairiais apipavidalinimais, paveikslais išmargintom sienom. Didžioji bendruomenės dalis labai aktyviai reiškiasi socialinėse akcijose – muzika, piešiniais, eisenomis, parodomis ar kitokiais būdais stengdamasi atkreipti visuomenės dėmesį į šių laikų pasaulio problemas.

Kristijanija turi savas taisykles („įstatymus“):

NE smurtui ir NE ginklams
NE sunkiesiems narkotikams (”žolė” čia visiškai toleruojama, iki 2004 metų buvo legali, tačiau net ir uždraudus, „Pusher street“ gatvėje vis dar galima pamatyti prekystalių su marihuana ar hašišu)
NE prekybai nekilnojamu turtu (žmonės čia nelegaliai įsikūrę „okupuotuose“ senuose pastatuose arba pasistatę būstus savo rankomis)
NE automobiliams (Kristijanijoje jų beveik nėra, išimtis taikoma tik prekes išvežiojančioms mašinoms, kurių nėra daug)
Visa kita sprendžiama tiesioginės demokratijos principu, t. y. visuotiniais susirinkimais.
Info paimta iš vikipedijos

Mes atvykome jau vakarėjant, tad trumpai pasivaikščiojome bei pavalgėme. Neužsibuvome, nes vakare darosi kiek nejauku – green light’s gatvėje nemažai “treninguotų” žmonių pardavinėjančių “žolę”, beje ten draudžiama fotografuoti, nes marichuanos prekyba yra nelegali Danijoje. Tačiau čia draudimas yra visiškai ignoruojamas, tik draudžiama tai dokumentuoti. Tikrai būtų įdomu čia sugrįžti dienos metu ir sudalyvauti ekskursijoje, kur vietiniai gidai pasakoja apie išskirtinius namus ir šią bendruomenę.

Daug kas sako, kad daniški dešrainiai yra puikūs ir būtina jų paragauti, tad mes atradome Mr. Hess “kioską” kur tiek pats pardavėjas, tiek dešrainiai buvo tikrai skanūs. Jis įsikūręs lauke prie centrinės traukinių stoties. Beje, jis turi netgi savo “Facebook” puslapį! Spausti čia

Dar keletas lankytinų vietų, į kurias mes nespėjome, bet jei turėsite laiko būtinai užsukite:

Superkilen park – netradicinis parkas – daugiau info: spausti čia

Tivoli – įspūdingas atrakcionų parkas (dirba tik šiltuoju sezonu), daugiau info: spausti čia

Royal Library – įdomios architektūros biblioteka, galima užeiti – daugiau info spausti čia

Christiansborg Palace – ten galima aplankyti bažnyčią ir pakilti į bokštą kur matosi visas miestas ir net Švedijos krantą giedrą dieną įmanoma įžiūrėti – daugiau info: spausti čia

Botanikos sodas – daugiau info: spausti čia

Įdomi vieta, kur susirenka vietiniai, galima žaisti visokius žaidimus, stalo tenisą, valgyti prie ilgų bendrų stalų, 18h vakarienės kaina 6€ spausti čia

Kings garden (karalių sodas) spausti čia

Oficialus Kopenhagos turizmo puslapis : http://www.visitcopenhagen.com/copenhagen-tourist

Na ką, atsisveikiname su mus sužavėjusia Kopenhagą! Rekomenduojame visiems aplankyti, nesvarbu kokiu metų laiku ? Beje tai viena brangiausių europos sostinių, tačiau dauguma objektų galima pasiekti pėsčiomis, yra ekskursijos tiesiog už arbatpinigius, tad manau kiekvienas gali leisti sau tokią kelionę ? Žinoma ne sezono metu pigiau. Mes buvome vasario pradžioje.

Autorė: Monika Adomaitienė

Feel Photo – kūrybiška vestuvių fotografija, įvaizdiniai verslo portretai, kelionių fotoistorijos.